Amerikai forgalmazóknak kell a Maestro
Nagy amerikai filmgyártók és forgalmazók érdeklődését is felkeltette az Oscar-díjra jelölt magyar animációs kisfilm, a Maestro. A magyar film február 25-én négy másik animációs rövidfilmmel versenyez az Oscarért.
M. Tóth Géza, aki jelenleg Los Angeles-ben tartózkodik, elmondta, hogy a négy és fél perces animációs film nagy-britanniai és észak-amerikai forgalmazására az angliai székhelyű Shorts Internationallel, a világ legnagyobb rövidfilm-forgalmazójával kötöttek szerződést.
A brit cég partnere, az Egyesült Államokra koncentráló Magnolia Pictures jóvoltából a Maestrót az összes Oscar-díjra jelölt animációs filmmel együtt Észak-Amerika számos nagyvárosában vetítik - tette hozzá a rendező.
M. Tóth Géza úgy vélte: filmje újdonságként hat, mivel nem a "jól bevált" amerikai recept szerint készült, és így az alkotásban a forgalmazók újszerű megoldásokkal találkozhattak.
A Maestrót olyan nagy filmgyártó cégek képviselői is megnézték, mint a Pixar, a Disney, a Miramax, a Dreamworks vagy a Sony animációs részlege - tette hozzá a rendező, aki a vasárnap tartandó Oscar-gálán is részt vesz.
A Maestro február 25-én négy másik animációs rövidfilmmel - a Danish Poet című kanadai, a No Time for Nuts című amerikai alkotással, valamint a Little Matchgirl című Disney-produkcióval és a Lifted című Pixar-animációval - versenyez majd az aranyszobrocskáért.