2004. szeptember. 15. 17:27 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Kult

Vérnász

Az Opera Szokolay Sándor művével, a Vérnásszal nyitja kapuit.

Az Opera Szokolay Sándor művével, a Vérnásszal nyitja kapuit.



Kovalik Balázs ismét nagyszabású rendezéssel örvendezteti meg a nézőket.

Opera hét képben

Az erdő. Szürreális világ, ahol rejtőzni lehet, ahol a természet magába öleli azt, aki odamenekül. A Hold véres sarlója fenyegetően világít a fák lombja felett, az erdő lakói, a favágók munkájukat végzik: életeket, negyvenágú tölgyeket döntenek ki - ha az idő elérkezik. Az üldözők élén a Vőlegény e különös világba hatol be, ahol a hajsza mintha már őt űzné, a saját magával való szembesülés felé. Egyedül marad. Tévelygésében találkozik a Halállal, aki az Anya képében szólítja meg. Ő az, aki elvezeti - aki az utat mutatja majd. A fák közé menekül Leonardo és a Menyasszony is, bár mindkettejük számára világos: itt élniük nem lehet. Leonardo ajánlatától, hogy oda menjenek, „ahova nekik jönni már nem lehet”, a lány megretten. Inkább térne vissza a szégyenbe, az álomvilágból az ébrenlétbe. A Hold megvilágítja az ösvényeket: a két férfi egymásra talál. Késpárbajuk elkerülhetetlen.

Szöveg: Garcia Lorca nyomán Illyés Gyula

Rendező: Kovalik Balázs

Díszlettervező: Horgas Péter

Karigazgató: Szabó Sipos Máté Bővebben

**************************************************************
hvg360 Rácz Gergő 2025. január. 15. 13:00

Világmegváltásból a pusztulat felé kanyarodik el az üzleti világ

A következő elnöki ciklus az Egyesült Államokban jelentős változásokat ígér politikai és a gazdasági világban egyaránt. Donald Trump lehengerlő győzelmére már most ugranak a cégek, joggal remélvén, hogy mostantól nem kell drága és macerás környezetvédelmi és szociális inkluzivitási kérdésekkel foglalkozni, hanem Trump filozófiájával összhangban a profitmaximalizálásra koncentrálhatnak.