2003. december. 15. 18:49 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Kult

Rekordösszegért kelt el egy Munkácsy-kép

A nyertes licitáló 220 millió forintért vette meg a Poros út 1. című olajfestményt a Műterem Galéria hétfői árverésén.

A kép már eleve az eddigi legmagasabb, 75 millió forintos kikiáltási árról indult - mondta Virág Judit, a galéria egyik tulajdonosa, az árverést vezető művészettörténész. Az aukción 207 műalkotás szerepelt, a Munkácsy-kép az 50. tétel volt közülük. A festményt a legmodernebb biztonsági berendezésekkel óvták, egy őrző-védő kft. folyamatosan felügyelt rá.



Nem kizárt, hogy a festményre vágyó, leendő tulajdonosok személyesen is megjelentek az árverésen, de a licitet alkuszokra bízták, ez is a biztonsági intézkedések része volt. "Az elért rekord leütési ár megjósolható volt, látva az árverési körüli izgatott előzetes várakozást" - mondta Virág Judit.



Az eddigi licitrekordot is egy Munkácsy-festmény, A baba látogatói című kép tartotta, 160 millió forinttal; annak árverését egyébként - ugyanebben a galériában - ugyancsak Virág Judit vezette. (MTI)
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.