A Facebook több mint tízmillió dolláros partnerségi programot indított az italmárka óriás Diageo-val.
A Facebook több mint tízmillió dolláros partnerségi programot indított az italmárka óriás Diageo-val. A Smirnoff, a Guinness és a Baileys tulajdonosával zajló együttműködés tapasztalatai alapján szeretne a közösségi oldal szorosabb köteléket kialakítani a hirdetőkkel - írja a Financial Times.
Az italmárka mogul Diageo több mint egy éven keresztül használta reklám- és promóciós célokra a Facebookot és a Nielsen kutatatásai szerint egyes kampányok hatására bizonyos márkák - például a Smirnoff és a Baileys - forgalma közel 20 százalékkal emelkedett Amerikában. A Diageo szeretné még jobban csapolni a Facebook hatalmas közönségét, különösen olyan fejlődő piacokon mint Brazília. (Talán nem véletlen, hogy Sao Paolo-ban a két cég közös irodaépületben székel.)
A Facebook segít majd minket abban, hogy ne csak rajongókat gyűjtsünk az oldalon, hanem további hűséges fogyasztókat is, a növekvő árbevétel és piaci részesedés érdekében – mondta az együttműködésről Kathy Parker a Diageo’s marketingért felelő alelnöke a Financial Timesnak. A cégnek 12,6 millió rajongója van a Facebook oldalán és több mint 10 millió dollárt szándékozik elkölteni hirdetésekre a közösségi oldalon cserébe azért, hogy korábban kap hozzáférést a tervezett új alkalmazásokhoz és segítik a kampányai megtervezésében is.
A Facebook kis cég lévén nem tud bárkinek a segítségére lenni hasonló eszközökkel - hangsúlyozta Carolyn Everson. A Facebook globális marketingmegoldásokért felelős alelnöke szerint a közösségi oldalnak még sokat kell tanulnia arról, hogyan tudja a lehető legjobban kiszolgálni a nemzetközi hirdetőket. Reményei szerint ebből az együttműködésből olyan tanulmányok születnek, amelyek más márkák számára is hasznosak lehetnek.