Leverte a Mancester United brand a Real Madridot
Márkaérték tekintetében megelőzte az idén a Machester United a Real Madridot - idézi a Bloomberg a BrandFinance éves...
Márkaérték tekintetében megelőzte az idén a Machester United a Real Madridot - idézi a Bloomberg a BrandFinance éves jelentését. A szakértés szerint a United brand értéke jelenleg 412 millió angol fontra rúg, míg a második helyre szorult Realé 401 millióra. Nem sokkal maradt le a Barcelona sem, 392 milliárddal.
Nyilván jót tett a United brandnek az újabb Bajnokok Ligája győzelem, illetve az is, hogy a klub kereskedelmi divíziója rekord eladásokról számolt be, először lépve át a 100 millió fontos határt. A United népszerűségének legfrissebb bizonyítéka pedig az a szponzorációs szerződés, melynek keretében a játékosok edzőkollekcióján jelenik meg a DHL szállítmányozó óriás, 40 millió fontért.
A Manchester a tőzsdei szakértők szerint is profin készíti el küszöbön álló részvénykibocsátását. A brandérték növekedése is arra utal, hogy lesz érdeklődés az IPO iránt, melynek keretében a részvények 30 százalékét kívánják eladni a befektetőknek. Az egymilliárd dolláros kibocsátásra a szingapúri tőzsdén kerül sor a tervek szerint, persze a rossz piaci hangulat bármikor felülírhatja a terveket.