A brit Sainsbury az év elején is folytatta piacszerző hadjáratát az Egyesült Királyságban, a kiskereskedelmi hálózat...
A brit Sainsbury az év elején is folytatta piacszerző hadjáratát az Egyesült Királyságban, a kiskereskedelmi hálózat üzleteinek forgalma az év eleje óta 2,6 százalékkal nőtt, nagyobb mértékben, mint az elemzők várták. A Sainsbury a nálánál nagyobb forgalmat bonyolító Tesco, Wal-Mart és Asda kárára tudta növelni piaci részesedését, a management által sikeresnek tartott leárazási akciói révén - írta a Reuters.
A vásárlókért a legváltoztatosabb akciókkal harcoló kereskedelmi láncok közötti versenyben a Tesco eddig rendre alul maradt, a társaság működése során először az év elején kénytelen volt negatív profitfigyelmeztetést kiadni és az eredménytelenség láttán brit érdekeltségeinek vezetőjétől is megvált. A cég kilátásait az sem segíti, hogy a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Királyság csütörtökön közzétett statisztikai hivatala szerint februárban váratlanul nagy mértékben visszaesett, és a januári előzetes adatok is a valóságosnál élénkebb forgalmat sejtettek. Az elemzők szerint a britek költési hajlandósága még mindig riasztóan alacsony, bár az idén a brit költségvetési bizottság várakozásai szerint már 0,5 százalékkal nőhetnek a Reuters beszámolója szerint.
A Sainsbury Tescóval szembeni versenyelőnyét csak növelheti, hogy a 2012-es Paralimpia, és az angol királynő uralkodásának hatvanadik évfordulója alkalmából megtartott Gyémánt Évforduló hivatalos támogatójaként jelentős reklámelőnyt szerezhet riválisaival szemben. A cégvezetés szerint a következő egy-két negyedévben biztosan fenntartható lesz a forgalom növekedése a Sainsburynél, melynek részvényei a szerdai több mint 3 százalékos emelkedést követően csütörtökön már minimális veszteséggel forogtak a londoni tőzsdén. Az ING szakértői által tartásra javasolt Tesco részvényei 0,2 százalékkal drágultak csütörtökön.