Az alumíniumimportot érintő extra vámok miatt jobban megéri majd PET-palackban árusítani az üdítőt.
Több italt lesz kénytelen műanyag palackban árusítani a Coca-Cola, ha Donald Trump amerikai elnök acélt és alumíniumot érintő vámtarifái miatt megdrágul az alumíniumdobozok gyártása – mondta James Quincey, a vállalat vezérigazgatója egy befektetőkkel folytatott megbeszélésen a BBC szerint.
Mint arról a HVG is beszámolt, Trump 25 százalékos importadót rendelt el minden az Egyesült Államokba érkező acélra és alumíniumra, ami megdrágíthatja a konzervált élelmiszereket és italokat az országban, miután az USA alumíniumigényének közel felét importból szerzi be.
A Coca-Cola tavaly decemberben visszavett fenntarthatósági célkitűzéséből: a csomagolásokat érintő, eredetileg 2030-ra tervezett 50 százalékos újrahasznosított anyagarányt 35–40 százalékra módosította, a határidőt pedig kitolta 2035-re.

Quincey szavaiban ugyanakkor van némi ellentmondás. Egy ponton még azt mondta: „Ha egy adott csomagolás esetében nőnek az alapanyagköltségek, vannak más lehetőségeink is. Például ha drágábbá válnak az alumíniumdobozok, nagyobb hangsúlyt fektethetünk a PET-palackokra.”
Utána viszont igyekezett bagatellizálni a vámtarifák hatásának jelentőségét, mondván, a csomagolás a vállalat összköltségeinek csak viszonylag kis részét teszi ki. A vállalat az elmúlt években a klímavédelmi törekvéseinek részeként egyre több termékét árusította alumínium csomagolásban. Ugyanis bár drágább a PET-palacknál, hosszú távon sokkal jobban újrahasznosíthatók.
Trump a napokban aláírt egy másik, a műanyagszennyezést tovább súlyosbító rendeletet, amely megszüntette a műanyagszívószálak papírra cserélésére irányuló előírásokat.