Mit jelent csótányüzemmódban túlélni? Miért érdemes konkurencia helyett partnerként tekinteni a hasonló gondolkodású vállalkozókra? Mennyi idő alatt jövünk rá, hogy „világmegváltó” ötletünk lett, és milyen előnyt jelentett a koronavírus alatt vállalkozást indítani? Wettstein Alberttel, a Munch megálmodójával beszélgettünk.
Utolsó részéhez ért a Mérlegen, a HVG üzleti podcastjának negyedik évada. Az ünnepekhez közeledve a karácsony egyik legnagyobb problémájáról, az ételpazarlásról beszélgettünk, illetve a kezdeményezésről, amely ezt próbálja csökkenteni – egész évben. Ehhez Wettstein Albertet, a Munch egyik társalapítóját hívtuk vendégül, aki elmesélte, hogyan pattant ki a fejéből az ötlet egy vizsga előtti álmatlan éjszakán.
Szó lesz arról is, mi kerül egy-egy Munch csomagba, hova vezethet egy jól sikerült házibuli, illetve arról, hogyan nőtte ki magát a cég nemzetközi vállalattá. De mennyi pénz kell egy informatikai cég elindításához, és mennyivel lenne gyorsabb ez ma a mesterséges intelligenciával? És mi közük az indiai programozóknak a cég sikeréhez? Ezekre is választ kaphatnak a beszélgetésből.
A műsor elején szokás szerint átbeszéljük az elmúlt időszak vállalkozásokat érintő legérdekesebb híreit, beszéltünk Brian Thompson, a UnitedHealthcare vezérigazgatójának haláláról, illetve az Észak-Korai határon nyílt Starbucks kávézóról. És ha már karácsony, nem maradhattak ki az extrém adventi kalendáriumok, ahogyan a legnépszerűbb csokik sem!
A HVG Podcastok hallgatói kérdőívét itt tudod kitölteni.
Váltsd velünk valóra! – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.
- 00:00 Intro
- 00:41 A UnitedHealthcare CEO Brian Thompson halála
- 04:00 Starbucks az észak-koreai határon
- 07:29 Bezár a salzburgi Mozart-golyó gyár
- 11:06 Luxus adventi kalendáriumok
- 17:03 A stúdióban Wettsein Albert, a Munch egyik megálmodója
- 17:10 Mi a Munch?
- 17:59 Mi kerül egy-egy csomagba?
- 19:37 Milyen gyakran érdemes muncholni?
- 20:16 Hogyan indult a vállalkozás?
- 22:57 Hogy állt össze a csapat, és mikor döntötték el, hogy belevágnak?
- 26:51 Honnan sikerült tőkét szerezni az induláshoz?
- 31:18 Rizikós volt-e a koronavírus-járvány idején elindulni?
- 32:22 Hogyan próbálták befűzni a partnereket?
- 35:06 Hány partnerrel és felhasználóval működik jelenleg a Munch?
- 35:51 Miért éri ez meg nekik?
- 36:34 Az éttermek vagy az élelmiszerboltok csomagjait preferálják inkább a fogyasztók?
- 38:32 Hogy jönnek a képbe a virágboltok?
- 39:30 Vannak-e bakancslistás partnerek?
- 41:25 Milyen újdonság jöhet jövőre a Munch életében?
- 42:26 Mi volt a motiváció a külföldi terjeszkedésre?
- 45:13 Mik voltak a külföldi piacra lépés nehézségei?
- 49:57 Mi az a MunCharity?
- 50:54 Különleges-e a karácsonyi időszak a cég életében?
- 51:41 Hogyan lehet elkerülni az otthoni ételpazarlást?
- 52:17 Hogyan élte meg a sikert? Mindig vállalkozó akart lenni?
- 56:03 Mennyire jött be a vállalkozói lét?
- 58:06 Mik a tervek a következő 5-10 évbe?
- 59:14 Egy jó tanács azoknak, akik vállalkoznának
Iratkozz fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.
Vagy kövesd és hallgasd meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.