Vállalkozás hvg.hu 2024. október. 24. 14:11

Arabok szereztek többségi tulajdont a Yettelben

Az emirátusokbeli e&-é lesz az irányítás a PPF majdnem teljes közép-európai portfóliója felett, a csehországi leánycégeket kivéve. A két társaság partnerségre lép, a PPF vezetése helyén marad.

Kizárólagos irányítást biztosító tulajdonrészt szerzett a hazai Yettelt is tulajdonló cseh PPF Telecom bulgáriai, magyarországi, szerbiai és szlovákiai érdekeltségeiben az Emirates Telecommunication Group Company (e&). 

Az arab távközlési cég 50 százalék plusz egy részvénytulajdonrészt vásárol a PPF érdekeltségeiben a csehországi leányvállalat kivételével, amikért összesen 

2,15 milliárd eurót fizet, amihez egy 350 millió euróig terjedő potenciális „earn-out” kifizetés társul.

A tranzakció eredményeképp e& PPF Telecom Group néven lépnek partnerségre a cégek, és jelentős befolyáshoz jut a kelet-közép-európai távközlési piacon az arab cég. 

A partnerségről még 2023. augusztusban állapodtak meg, az Európai Unió idén szeptemberben hagyta jóvá az ügyletet. 

Balesh Sharma, a PPF Telecom vezérigazgatója és a cég vezetése a helyén marad.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.