A brit multit többször bírálták azért, amiért bár azonnal leállította az oroszországi import-exportot, miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, mostanáig nem adta el az orosz leányvállalatát.
Véglegesítette az orosz leányvállalatának eladásáról szóló megállapodást az Unilever – írja a CNN. A brit cég, amely Magyarországon leginkább a ketchupjairól, mustárjairól és majonézeiről ismert, azt is bejelentette, hogy a tranzakcióval a négy oroszországi gyárától, valamint a belarusz egységeitől is megvált.
A brit háztartási és fogyasztási cikkeket gyártó vállalat az Arnest Groupnak, egy orosz parfüm- és fogyasztásicikk-gyártónak adta el az orosz érdekeltségét. Azt viszont már nem hozták nyilvánosságra, mekkora összegért vásárolta meg az Arnest az Unilevertől az oroszországi leányvállalatot. Ugyanakkor szeptemberben arról írt a Reuters, hogy az Unilever megkapta az orosz állam jóváhagyását, ami alapján mintegy 35-40 milliárd rubel (a Reuters szerint 359,5 és 410,9 millió dollár közötti összeg, azaz több mint 146 milliárd forint) értékben válhat meg az oroszországi eszközeitől (a Kreml legalább ötvenszázalékos kedvezményt követel az általa „barátságtalannak” minősített – vagyis a nemzetközi szankciókat alkalmazó – országok cégeivel kötött eladási ügyleteknél).
A cég vezérigazgatója, Hein Schumacher az informatikai rendszerek átállításával és a márkanevek cirill betűs átírásával magyarázta a hosszúra nyúlt eladási folyamatot. Korábban azzal érveltek amellett, hogy nem vonulnak ki az orosz piacról, mert „nem akarják, hogy érdekeltségeikre az orosz állam rátegye a kezét”.
Bár 2022 márciusában az Unilever az első európai élelmiszergyártó multi volt, amely leállította az oroszországi importot és exportot, mégis többször bírálták a céget, amiért nem vonult ki az országból.
Kiemelt képünk illusztráció.