Tiltakozik a cég az Avokado webshop által kínált szolgáltatás miatt, ügyvédi felszólítást is küldtek a védjegy jogellenes használata miatt.
Már a Lidl termékeit is meg lehet vásárolni online – szúrta ki a Pénzcentrum. A történetben azonban van egy csavar: a diszkontlánc nem saját webshopot nyitott, hanem a magyar tulajdonú Avokadón keresztül lehet házhoz rendelni a termékeket.
Rendelni is az Avokado honlapján lehet, a termékeket a cég futárai szállítják házhoz a Lidl üzleteiből (ilyen szolgáltatást egyébként több más “offline” bolt estében is végeznek). Ennek díja 1290 forint, 24 ezer forint feletti rendelés esetén ingyenes, ezen túl bevásárlási díjat kell fizetni a kosár összegétől függően. A szolgáltatás egyelőre Budapestet sem fedi le teljesen (nem terjed ki a XVII., a XVIII., a XXI. és a XXIII. kerületre). Egyes elővárosokból viszont elérhető, ezek Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Diósd, Érd, Nagykovácsi, Telki és Törökbálint. A magyar fejlesztésű platformon egyszerre több üzlet kínálatából lehet rendelni, amit egy kosárrá állít össze a rendszer.
Az Avokado 2022-ben indult, alapítói között van Székács Tibor, aki vezette az egykori Plus diszkonthálózatot és a magyar Aldit is. Nemrég pedig Várkonyi Balázs eDigital-alapító és régi üzlettársa, Kelemen Gyula közös cége, az ED Group Kft. szerzett részesedést az online bevásárlóplatformban.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Lidl pontosította a Pénzcentrum cikkét. Állásfoglalásukból kiderült, hogy a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem. A Lidl Magyarország és az Avokado között nincs együttműködés, a vásárlók is az utóbbi céggel állnak kapcsolatban, nem az áruházlánccal.
A szolgáltatás a cég szerint jogi aggályokat is felvet. Állásfoglalásuk szerint „az Avokado nem tüntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere. A szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát.”