Egy illat és más semmi.
Néhány nappal ezelőtt piros és sárga óriásplakátok jelentek meg a hollandiai Utrecht és Leiden belvárosában. A plakátokon szöveg nincs, csupán néhány nyílás, ahonnan a McDonald’s sült krumplijának illata árad.
Az Independent beszámolója szerint a gyorsétteremlánc annyira büszke sült krumplijának illatára, hogy úgy vélte, annak alapján a járókelők azonnal be tudják majd azonosítani őket. A rendhagyó reklámkampányról készült videó tanúsága szerint ez sikerült is, hiszen a lyukakba beszagoló kíváncsiskodók többsége azonnal rájött, mit rejthet a hirdetőtábla.
A megfelelő hatás érdekében a gyorsétteremlánc több tálca sült krumplit pakolt a reklámtáblába, az illatokat pedig ventilátorok segítségével juttatták az utcára.
„Az illatok bizonyítottan hatékonyabbak az emlékek felkeltésében, mint a képek” – mondta Stijn Mentrop-Huliselan, a McDonald’s Hollandia marketingvezetője, hozzátéve, hogy az illatos óriásplakátokat célzottan az éttermeik 200 méteres körzetében helyezték el.
(Nyitóképünk illusztráció. Fotó: AFP)