Az USA-ban is érezhető a transzneműeket sújtó diszkrimináció: a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev akár 1,4 milliárd dollárnyi bevételt is elveszíthetett azért, mert a Bud Light sör népszerűsítése érdekében rövid ideig együttműködött egy transznemű influencerrel.
A működési teljesítmény legjobb mérőszámának tekintett organikus bevétel tavaly Észak-Amerikában 1,4 milliárd dollárral zuhant, miután jelentősen visszaesett a sörértékesítési volumen, és ez elsősorban a Bud Light forgalmát érintette. A visszaesés két hullámban történt: előbb a transzellenes bojkott miatt, majd az után, hogy a cég gyors visszakozása miatt feldühödtek az LMBT-aktivisták, akik maguk is meghirdették a maguk bojkottját.
A botrányok hatására egy hónapig a mexikói Modelo Especial volt Észak-Amerika legnépszerűbb söre, s ez komoly pofon volt az Anheuser-Busch InBev-nek, hiszen a márka több mint két évtizeden át megszakítás nélkül birtokolta ezt a címet.
„Az USA-ban a teljesítmény továbbra is nagyon gyenge, a bevételek két számjegyű mértékben estek, így a csoport piaci részesedést veszített" – mondta a CNN-nek Aarin Chiekrie amerikai sörpiaci elemző.
Az Anheuser-Busch InBev ugyanakkor igyekszik optimistának tűnni, a cég azt hangsúlyozta, hogy söreinek piaci részesedése az USA-ban május és december között folyamatosan nőtt.