Ez a kolozsvári, a marosvásárhelyi és a temesvári repülőteret is érinti.
Felfüggeszti huszonegy romániai járatát a Wizz Air légitársaság – írja a román sajtó.
A légitársaság az economedia.ro megkeresésére megerősítette, hogy az amerikai hajtóműgyártó Pratt & Whitney motorjainak a következő hónapokban esedékes ellenőrzése miatt ideiglenesen felfüggeszti egyes járatait.
Az intézkedés hat romániai repülőteret érint: a bukarestit, a kolozsvárit, a temesvárit, a marosvásárhelyit, a craiovait és a iasit. Egyes járatokat március végén, illetve áprilisban állítanak le, egy sor szezonjáratot pedig idén nyáron nem indítanak újra.
Tavaly a Wizz Air volt a vezető légitársaság Romániában, ahol hat bázist működtet. A légitársaság tájékoztatása szerint a piaci részesedése 57 százalék.
A hvg.hu megkérdezte a Wizz Airt, hogy magyarországi járatokat is érint-e az ügy, de erre nem kaptunk választ. A társaság ugyanakkor a megkeresésünkre közölte, hogy
a felfüggesztett járatok utasai számára a légitársaság átfoglalási lehetőséget ajánl fel alternatív járatokra, illetve választhatják a jegyár 120%-os jóváírását WIZZ-számlán vagy a jegy vételárának teljes visszatérítését az eredeti fizetési móddal.
Amennyiben az utasok online közvetítő cégen vagy utazási irodán keresztül foglalták a jegyüket, a Wizz Air azt tanácsolja, hogy a módosítások elvégzése érdekében vegyék fel a kapcsolatot az irodával vagy a weboldallal. A légitársaság továbbá javasolja a levélszemét (spam) mappák ellenőrzését is az esetleges menetrendi változásokról szóló e-mailek miatt.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Wizz Air korábban pert indított a Tarom légitársaságnak nyújtott román állami támogatás miatt, de az Európai Unió Bírósága elutasította a keresetét.
Wizz Air vagy Ryanair? Sokkal nagyobb a különbség, mint gondolná
Bár utasként legtöbbször csak a jegy ára számít, amikor légitársaságot választunk egy-egy útra, valójában szinte alig van valami, amiben megegyezik a két fapados cég. Most végignéztük apránként, mekkora különbség van a két légitársaság között, ebben pedig Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője volt a segítségünkre.