Afrika megkerülése átlagosan 10-20 nappal meghosszabbítja, és jóval meg is drágítja az Ázsia és Európa közötti hajóutat.
Globális szállítási fennakadásokra figyelmeztetett csütörtökön a Moller-Maersk dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat.
A cég honlapján részben a húszik támadásai miatt a Vörös-tengeren kialakult romló helyzettel és az észak-európai kikötőket sújtó rossz időjárással összefüggő fennakadásokkal indokolta figyelmeztetését.
A Maersk valamennyi hajója, amely a Vörös-tengeren és az Ádeni-öblön haladt volna át, Afrika déli része, a Jóreménység-fok felé tesz kerülőt január eleje óta. Észak-Európában pedig az ünnepi időszak és a kedvezőtlen időjárási viszonyok terminálbezárásokhoz és a hajózás leállásához vezetett – közölte a társaság.
Az Ovrsea fuvarszervező vállalkozás számításai szerint Afrika megkerülése a Jóreménység-foknál átlagosan 10-20 nappal meghosszabbítja és jóval meg is drágítja az Ázsia és Európa közötti hajóutat.
Irán érdeke a világkereskedelmi káosz, de a piszkos munkát a jemeni húszikkal végezteti el
A világgazdaság számára létfontosságú tengeri útvonalat támadnak a stratégiai helyen lévő Jemenből a húszik, akik az amerikai és brit haditengerészettel is dacolnak.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.