Arról lehet vita, hogy a magyar állami cég és a kisebbségi tulajdonosnak jelentkező francia vevőjelölt közül kihez kerüljenek az üzemeltetés feladatai, ha megvennék a repülőteret.
Egy fontos stratégiai kérdés miatt akadt meg a tárgyalás a Budapest Airport megvásárlásáról – állítja a 444. A portál szerint nem az eladóval van vitája a magyar kormánynak, hanem a másik vevőjelölttel nem jutnak egyezségre.
Úgy tudják, hogy a francia Vinci Airports, amely az állami 51 százalék mellé 49 százalékos kisebbségi tulajdonosként szállna be, az operatív üzemeltetést is szeretné megkapni úgy, hogy a magyarok a felügyelőbizottsági többséggel kapjanak egy erős kontrollt, a magyar fél is szeretne részesedni az üzemeltetésből, mert így lehetne jobb helyzetbe hozni a kormányközeli üzleti köröket.
Nagy Márton az elmúlt egy napban több interjújában is új szálat hozott be: arról beszélt, hogy a katari állami beruházási alapot is megpróbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz. Ez akár arra is utalhat, hogy nem tudtak a franciákkal mindent tisztázni. A miniszter mindenesetre úgy számol, hogy valószínűleg nem zárul le idén a reptérvásárlás.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.