Vállalkozás hvg.hu 2023. július. 26. 14:04

A Booking.com válaszolt a magyar szállásadók panaszára: sajnálják a késést, már elindultak a kifizetések

A vendégek ugyan tudnak a Booking.com szállásfoglaló oldalon fizetni, de a szállásadókhoz hetek óta nem jutnak el a kifizetések. Frissítés: A cég azt ígéri, hamarosan megérkezik a pénz.

Gondok vannak a Booking.com kifizetéseivel, azok ugyanis nem érkeztek meg a magyar szállásadók felé – értesült a hvg.hu. Ugyanezt az információt közölte a Magyar Apartman Kiadók Egyesülete és az Utazómajom Facebook-oldala is, hozzájuk egyre több panasz érkezik a magyar szállásadóktól a késedelmes kifizetések miatt.

Az egyesület szerint a Booking.com a magyar szállásadók felé – a hozzájuk érkezett panaszok alapján – több hétnyi elmaradásban van.

Arról, hogy ideiglenesen változások lesznek a kifizetésekben a „pénzügyi rendszer fejlesztése" miatt, a Booking.com előre figyelmeztette egy levélben a szállásadókat, úgy fest azonban, hogy az abban megfogalmazott határidőket sem sikerült tartaniuk.

A hvg.hu-hoz e-mailben eljutott a magyar szállásadónak küldött értesítő, amelyben a Booking.com tájékoztatja őket a fizetés átütemezéséről. A levél szerint a pénzügyi rendszer fejlesztése július 1. és 11. között zajlik. A változások miatt a június 28. és július 19. között kijelentkezett vendégek kifizetései július 24-ig fognak megtörténni úgynevezett kombinált kifizetéssel, a megszokott fizetési ütemezés pedig július 27-ig teljesen helyreáll, ígéri az értesítő.

A hvg.hu által elért egyik szállásadó szerint a probléma az, hogy a levélben július 24-ére ígért kifizetés nem érkezett meg és az sem világos egyáltalán, hogy mit ért a Booking.com kombinált fizetés alatt.

Az Utazómajom oldala is foglalkozott a témával, őket is többen megkeresték, mind vendég, mind szállásadói oldalról kaptak panaszt. A szállásadók nagyrészt a kifizetés elmaradásáról írtak, a vendégek pedig több visszamondást tapasztaltak a szállásadók részéről, ha a Booking.com-on keresztül foglaltak.

Az Utazómajom azt írja, néhány külföldi fórumon azt olvasták, csak a szokásos átállásról van szó. A kommentek között itt is megjelennek az elégedetlen hangok, leginkább azért, mert a kifizetések a kommentelők szerint már több hete szünetelnek. Az egyik hozzászólás szerint a vendégek tudnak fizetni az oldalon, de ő szállásadóként nem kapott jutalékszámlát.

Kíváncsiak voltunk arra, hogy miért áll még fenn a probléma a kifizetésekkel, és miért pont a nyári szezonra időzítették a karbantartást.

Kérdéseinkkel megkerestük a Booking.com-ot, amelyre cikkünk megjelenését követően érkezett válasz, amelyben azt írja a cég: sajnálattal értesültek arról, hogy néhány partnerüknek nehézségeik voltak, miután az előre tervezett karbantartás nyomán késtek a kifizetések. Azonban megerősítik, hogy a kifizetéseket már feldolgozták, és hamarosan a partnereiknél is meg kell valósulnia.