A BuzzFeed News ugyan nyert egy Pulitzer-díjat, de pénzt nem nagyon hozott a vállalatnak.
Költségkímélési okokból bezárja a BuzzFeed Newst – jelentette be a New York Times tudósítása szerint a BuzzFeed médiavállalat vezérigazgatója, Jonah Peretti. A lépés mintegy 60 dolgozót fog érinteni, ám egy részüket a cég más részlegeinél tervezik tovább foglalkoztatni.
A BuzzFeednél született döntés illeszkedik abba a sorozatba, amit az utóbbi időben láthattunk kibontakozni a digitális médiacégeknél, mivel az iparágat jellemző optimizmus ugyan bevonzotta a nagy befektetéseket, ám azok nem akarnak olyan ütemben és mértékben megtérülni, mint azt a befektetők remélték. A médiaipar szinte teljes egészében a streamingre fókuszál, míg a digitális hirdetések leginkább az olyan közösségi médiaplatformokra kerülnek át, mint az Instagram és a TikTok.
Szintén csütörtökön jelentette be az Insider is, hogy leépíti a munkavállalóinak a 10 százalékát, amit gazdasági hatásokkal magyarázott. A BuzzFeed leépítései a dolgozók 15 százalékát érintik.
A BuzzFeed azon feltörekvő médiavállalatok közé tartozott, amelyek a technológiai platformok növekvő dominanciáját kihasználva voltak képesek összekötni a közönséget a történeteikkel és közben abban bíztak, hogy ez profitot is termel majd. Ám a tömegekből nyerhető profit javát olyan techóriások fölözték le, mint a Meta, az Alphabet és a Bytedance, így a hatalmas közönség által sugallt nyereség a médiacégek számára soha nem realizálódott.
Peretti a levelében azt írta, hogy „azért döntött úgy, hogy a megtérülésen felül fektet be” a BuzzFeed hírrészlegébe, mert szerette az ott végzett munkát, de elismerte, hogy lassan fogadta el, hogy a közösségi médiaplatformok nem fogják biztosítani a szükséges pénzügyi támogatást ahhoz, hogy a Buzzfeed News nyereségessé váljon.
A BuzzFeed News a 2012-es elnökválasztás előtti időszakban indult, és 2021-ben Pulitzer-díjat nyert azért, mert műholdfelvételekről mutatta be, hogy miként tart fogva muszlimokat a kínai kormány.