Többszöri halasztás után a Ryanair törölte egyik –Budapest járatát, ám az utasoknak nem tudtak szállodai szobát biztosítani az éjszakára, a reptéren pedig nem hagyták őket aludni a reptéri alkalmazottak. A légi társaság online rendszere nem tud a járattörlésről.
A Ryanair törölte az október 1-ei, este fél 7-es London Stansted–Budapest járatát, az utasok nagy részének a reptéren kellett éjszakázniuk. Mindezek után az érintett utasok nem tudják benyújtani az uniós szabályok szerint járó kártérítési igényüket – tudta meg a hvg.hu egy érintett olvasótól. Az igényeket a Ryanair online rendszere hibaüzenetekkel dobja vissza: a rendszer nem ismeri fel a foglalási adatokat, illetve a rendszer szerint a járatot nem törölték, nem késett 5 óránál többet, és azt írja, vannak olyan utasok, akik elutaztak vele. Ezért csak részleges visszatérítést lehet kérni.
Vagyis az utasok tapasztalatai szerint a Ryanair chatbotja arra az álláspontra helyezkedett, hogy az érintett járat gond nélkül megérkezett Budapestre szombat este 10:16-kor. (Néhány órával később egyébként egy másik olvasónk tapasztalata szerint a Budapest Airport kijelzőjén töröltként szerepelt az eleve későként jelzett járat.)
Az ügyben kerestük a Ryanairt, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.
A járattörlés bejelentése után az utasok sokáig álltak sorban a légitársaság helyi ügyfélszolgálatán, volt, akinek már csak másnap délutánra, sőt másnap estére tudtak alternatív utazási lehetőséget biztosítani. Éjszakai szállást a Ryanair a hotelek telítettsége miatt nem tudott biztosítani – néhány utas volt, akit reggel elvittek egy cambridge-i szállodába.
Olvasónk beszámolója alapján a reptéren éjszakázó utasokat nem engedték vissza az indulási oldalra, a fő várócsarnokba küldték őket. Az előcsarnokban a reptéri és légitársasági alkalmazottak „mindenhonnan elzavarták” őket – mondja olvasónk – „még a check-in pultok melletti kövön se lehetett nyugodtan feküdni, pedig jéghideg volt”. „Voltak utazók, akiket szó szerint rugdosással vertek fel – a földi kiszolgálást biztosító Jet2 egyik alkalmazottja például körömcipővel rúgott bele a mellettem alvó srácba, majd minősíthetetlen stílusban / arroganciával üldözött el mindenkit, aki aludni próbált. Képtelenség volt pihenni: gyakorlatilag úgy bántak velünk, mint az állatokkal, menekültünk ide-oda egész éjszaka” – panaszolja.
Olvasónk szerint a járatot egyébként csak a hivatalos indulási idő után 5 órával törölték, addig csak több alkalommal eltolták az indulási időt, illetve a kiírt beszálló kaput is többször módosították. Egy ízben pedig el is kezdték a beszállítást, majd leparancsoltak mindenkit a gépről, vissza a kapukhoz. Végül a törlést „működési nehézségekre” hivatkozva jelentették be, olvasóink szerint személyzethiány volt a tényleges ok.