Egy rövid közleményt adtak ki.
Az Igazságügyi Minisztérium hétfő délelőtt közölte, hogy fogyasztóvédelmi eljárás indul a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben. A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.
A panaszok szerint a légitársaság
- nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén,
- nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak,
- nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat, valamint
- emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
A közlemény szerint ezek miatt az Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult Budapest Főváros Kormányhivatalánál.
A légitársaság az Index megkeresésére azt közölte: „A légi közlekedés kihívásai ellenére a Wizz minden tőle telhetőt megtesz a vonatkozó európai uniós rendeletek betartása érdekében, emiatt az augusztus 22-én a Wizz Airrel szemben indított fogyasztóvédelmi eljárás sikeres lefolytatásához a légitársaság mindenben segíti az Igazságügyi Minisztérium munkáját.”
A Ryanairrel szemben is indult fogyasztóvédelmi eljárás idén nyáron, a légitársaságot két hete 300 millió forintra büntette a Fővárosi Kormányhivatal.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.