Vállalkozás hvg.hu 2022. június. 09. 13:27

Magyarországon teszteli a Telekom a négynapos munkahetet

A vállalat egy országos, reprezentatív kutatás keretében azt is vizsgálni fogja, hogy mi a véleménye a magyarországi munkáltatóknak és munkavállalóknak a kezdeményezésről.

A magyarországi nagyvállalati szektorban elsőként a Telekom tesz kísérletet az új munkarend bevezetésére – írja a vállalat közleményében. Ez úgy fog kinézni, hogy négy csapat tesztjelleggel július és október között négynapos munkarendre áll át. A csapatok között lesznek ügyfelekkel és támogatói fronton dolgozók is. A vállalat ezzel egyidejűleg párbeszédet is kezdeményez a témában és egy országos, reprezentatív kutatást is el fog végezni ezzel kapcsolatban.

A kutatás vizsgálni fogja, hogy milyen forgatókönyvek lehetségesek a 4 napos munkahéttel, és hogy ennek bevezetéséről mi a véleménye a munkavállalóknak és az üzleti élet szereplőinek. A kísérleti projekt ideje alatt a csapatok változatlan alapbér mellett fognak dolgozni, ahol különösen fontos lesz a munka megszervezésének kérdése és a tapasztalatgyűjtés.

Korábban már mi is beszámoltunk róla, hogy idén már bevezették a négynapos munkahetet Belgiumban és Angliában is. Magáról az elképzelésről is írtunk bővebben, illetve arról is, hogy nem a mostani hullám az első ezen a téren, már korábban is vizsgálgatták Európában ezt a kérdést.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.