Vállalkozás hvg.hu 2022. május. 08. 13:05

Az olyan kínai techóriások, mint a Xiaomi és a Lenovo szép csöndben korlátozzák az oroszországi szállításokat

A kínai techtermékek oroszországi exportja márciusban jelentősen csökkent februárhoz képest, bár nyilvánosan nem hangoztatják, hogy miért szállítanak kevesebbet.

Háború Ukrajnában
Friss cikkek a témában

A kínai techcégek - a térséget megbénító szankciók közepette - visszahúzódnak az oroszországi üzleti tevékenységtől - mondták a témában jártas szakemberek a The Wall Street Journalnek.

Az olyan cégek, mint a Lenovo és a Xiaomi korlátozzák az Oroszországba küldött szállítmányaikat, a szankciók ugyanis megnehezítették a pénzügyi működést az országban - tették hozzá a források.

A lap szerint számos kínai vállalat igyekezett elkerülni, hogy nyilvánosan kommunikálja, miért lép vissza az Oroszországgal való üzleteléstől, miután a kínai kormány még áprilisban azt üzente nekik: ne engedjenek a külső kényszernek és harcoljanak a nyugati szankciók ellen.

A DJI dróngyártó azon kevés kínai vállalatok közé tartozik, amelyek be is jelentették, hogy további értesítésig leállítják az üzleti tevékenységüket Oroszországban és Ukrajnában. Ahogy korábban beszámoltunk róla: a cég mindezt arra hivatkozva tette, hogy bár nem szeretnének állást foglalni egyik ország mellett vagy ellen sem, de azt biztosítani akarják, hogy a drónjaikat senki ne használhassa fel háborúban.

A WSJ hozzáteszi: a kínai techtermékek oroszországi exportja márciusban jelentősen csökkent februárhoz képest:

  • a laptopok szállítása több mint 40 százalékkal,
  • az okostelefonok közel kétharmadával,
  • a távközlési bázisállomások exportja pedig 98 százalékkal zuhant

- írja a lap a kínai kormányzat kereskedelmi adataira hivatkozva, de megjegyzi: Kínának a világ nagy részével folytatott kereskedelmét is megzavarta a koronavírushoz kapcsolódó sanghaji zárlat. Ugyanakkor a kínai cégeknek beszállító amerikai chipgyártók nyomást helyeznek a partnercégekre, hogy tartsák be a szankciós szabályokat, és biztosítsák, hogy a félvezetők ne kerülhessenek olyan, harmadik féltől származó árukba, amelyeket Oroszországba szállítanak.