Négy százalékkal javult a gépgyártó cég árbevétele 2021-re az előző évhez képest, amihez a Wizz Air megrendelése is hozzájárult.
Rekord mértékű lett az Airbus tavalyi adózás utáni nyeresége, 4,2 milliárd euróval zárták az évet. Idén az árbevétel 4 százalékkal javult az előző évhez képest, de 2020-ban még 1,1 milliárd euró veszteségük volt. 2021-ben 611 kereskedelmi repülőgépet adtak át és 771 repülőgépet adtak el, az Airbus Helicopters pedig 414 forgószárnyas gyártására kapott megrendelést és 338 példányt szállított le.
A magyar alapítású Wizz Air most használt gépei Airbus 321 Neók, amik már 20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak a cég előzőleg használt, 320-as repülőinél, az új rendeléseiket pedig szintén a bevált francia gyártónak adták le a legújabb technológiájú modellre. A cég az évtized végére 500 darabosra szeretné bővíteni flottáját Váradi József elnök-vezérigazgató hvg.hu-nak adott interjúja szerint, amit a szeptemberi rendelésük is megerősít. A korábbi, 388 gépes megrendelés mellé további 100 repülőgépről érkezett hír, így közel 500 keskeny törzsű Airbussal bővítik a flottájukat, bár azt még nem tudni, mikorra érkeznek meg a gépek. A jelenlegi rendelések végére a 140 gépes állomány 628 darabra bővülhet.
Váradi József: Semmi sem igaz abból, hogy életünk nem lesz olyan, mint volt
A hónap végére a Wizz Air eléri 2019-es kapacitását, sőt, meg is haladhatja azt - mondta el a hvg.hu-nak a diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója. Váradi József a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, mennyi állami támogatáshoz jutott a pandémia idején a Wizz Air, miért ódzkodik attól, hogy Amerikára is kiterjessze cége működését, és hogy miért nem pályázik a budapesti repülőtér megvásárlására.
Az Airbus egyébként már nem számít nagyobb leállásra a légiforgalomban, 720 kereskedelmi repülőgép leszállítását, 5,5 milliárd eurós kiigazított adózás előtti nyereséget és 3,5 milliárd eurós szabad készpénzállományt vár az idei év végére. A Wizz Air szintén bízik a járvány lecsengésében, a Ryanair viszont géprendelés helyett inkább kivár, a Boeingek magas árai miatt. Az európai diszkont légitársaságok közül az Easy Jet annyira nehéz helyzetbe került anyagilag, hogy majdnem felvásárolta a Wizz Air, de végül a befektetők megmentették a céget.