Több olyan vállalkozásról is tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki elvezesse őket.
A koronavírus-járvány, a bizonytalan ellátás, a Brexit, a mobilitási csomag, az energiaválság, az elszabaduló üzemanyagárak, az infláció és a forintárfolyam csak néhány azok közül a jelenségek közül, melyek napjainkban jelentősen befolyásolják a közúti fuvarozás önköltségét – írja a Napi.hu a legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói érdekképviselet tájékoztatása alapján.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, hogy 800 ezer forint nettó alatt nehéz megbízható, gyakorlott kamionsofőrt találni. „Hatalmas a fluktuáció, a gépkocsivezetők a legapróbb probléma miatt is könnyen váltanak, mert rengeteg a meghirdetett állás. Emellett kiöregszenek a munkavállalók, és a fiatalok nem jönnek olyan ütemben, ahogy az kielégítő lenne” – fogalmaznak a cikkben.
A Napi.hu szerint sok olyan vállalkozásról tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki vezesse őket.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.