Szerencsére rövid volt a leállás.
Alkatrészhiány miatt a leáll a termelés a 25. héten az Audi magyarországi gyáraiban - közölte a cég június 15-én.
Most pedig a Napi.hu ír arról, hogy a 26., azaz a jövő héttől újraindul a termelés a gyárban. A kiesés így mindössze egy hét volt, az ok pedig természetesen az alkatrészhiány.
Az elmúlt egy hétben a cég munkatársai a gördülő munkaidőkeret terhére mentesültek munkavégzési kötelezettségük alól.
A félvezetők és chipek hiánya világszerte problémát okoz az járműipari cégeknek, és várhatóan a következő másfél évben sem lesz jobb a helyzet. A koronavírus-járvánnyal és más iparágak félvezető-keresletével is összefüggő alkatrészhiány hátteréről itt írt bővebben a hvg.hu:
Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?
Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.