Többet költöttek rá, de még többet ettek a nagy kiszerelésű csokoládékból, hogy jobb kedélyállapotba kerüljenek. Sokuknak súlyproblémát is okozott a helyzet.
Egy év alatt 50 millió fonttal (20,3 milliárd forint) nőttek a csokoládéra fordított kiadások Nagy-Britanniában, elsősorban a járvány miatti karatnénintézkedések miatt. Sokan ugyanis az olcsón és könnyen elérhető édességgel igyekeztek kényeztetni magukat otthon a járványhelyzet okozta kellemetlenségek közepette - írja a Guardian.
A lap szerint ugyan a csokira költött teljes összeget csak 3 százalékkal emelte meg ez az 50 millió font, a csokoládéfogyasztás jóval nagyobb arányban 6-9 százalékkal is bővülhetett, mert elsősorban a nagy szupermarketekben kapható olcsóbb családi csomagok eladásai pörögtek fel. A nagy táblás gazdaságos kiszerelésű csokoládék iránti kereslet egyenesen 46 százalékos növekedés mutatott, miközben a kisebb kiszerelésű és díszdobozos változatok értékesítése visszaesett.
A lap által megkérdezett iparági szereplők szerint a növekedés hátterében egyértelműen az áll, hogy az emberek az édességgel igyekeznek javítani kedélyállapotukon a járvány miatti bezártság alatt. Ilyenkor az elhízásra sem figyelnek annyira oda, egy felmérés szerint például az Egyesült Királyságban élők felének problémát okoz saját súlyának kordában tartása a világjárvány kezdete óta.