A koronavírus-járvány miatti kényszerű boltbezárások és az utazási korlátozások a luxuscégek forgalmának sem tettek jót, de az hamar visszapattant a mélypontról.
Szerencsés talpra állásáról adhatott hírt a minap a francia Kering luxusipari csoport, köszönhetően az ázsiai és amerikai kereslet növekedésének a harmadik negyedévben. A cég jócskán túlszárnyalta az iparági elemzők várakozását, akik arra számítottak, hogy forgalma 8–13 százalékkal elmarad az előző év azonos időszakában kimutatottól. Ehhez képest mindössze 1,2 százalék volt a csökkenés egy év alatt, holott az előző negyedévben még 44 százalékos volt a mínusz – emlékeztet a Reuters.
A Keringhez tartozik egyebek mellett a Gucci, a Bottega Veneta vagy a Saint Laurent. A cég figyelmeztetett: bár összességében jól állnak a márkái, éppen a zászlóshajójának számító, forgalma csaknem kétharmadát adó Gucci gyengélkedik. Ez 8,9 százalékos csökkenést produkált a harmadik negyedben, miközben a Bottega Veneta például 21 százalékos növekedést.
A riválisok közül a Hermesnél 7, a Louis Vuittont és Christian Diort birtokló LVMH-nál 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak egy év alatt.
Talán erre adott reakcióként is értelmezhető a Gucci részéről, hogy új kollekciót mutat be, méghozzá a Sims nevű videojáték negyedik részének virtuális boltjaiban: