A Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben egy év alatt az új százas lista alapján.
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) százas listáján az első helyre került az Apple, amelynek márkaértéke 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, s most 241,2 milliárd dollár.
A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest.
A vezető tízes listára került még a Facebook (70,3 milliárd dollár, -21 százalék), a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonald's (46,1 milliárd dollár, +5 százalék).
A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.
A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72 százalékkal, 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került. A legnagyobb vesztes 21 százalékos márkaérték-csökkenéssel a Facebook, amely azonban így is megőrizte ötödik helyén.
A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárdról.
A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8.
A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és öt svájci.