A Buzzfeed szerint egy szerkesztő és egy szépségkirálynő is áldozatául esett a cég nyomulásának.
Dél-Ázsiában a kozmetikai gigacégeknek jelentős bevétele származik bőrfehérítő hatású krémekből.
A Buzzfeed számolt be arról, hogyan nyomult az Unileverhez tartozó brit kozmetikai márka, a Pond’s a szerkesztőnél a Fair and Lovely bőrfehérítő termékekkel: még azután is csomagokat küldött neki a cég, miután leszögezte, hogy nem fog ilyen kozmetikumokat népszerűsíteni. A cég marketingesei pedig ezután is üzenetekkel bombázták és hívogatták is, hogy márpedig tegyen így. A magazin végül kirakott egy ilyen bejegyzést, a szerkesztő a saját Instagram-oldalán azonban az ellenkezőjét osztotta meg.
Arról is beszámolt, hogy az Unilever helyi képviselői a bejegyzése után azt mondták a kiadónak, hogy vagy rúgják ki a szerkesztőt, vagy fél éven keresztül minden egyes számban két oldalon keresztül írja meg, hogyan is használja a Ponds’s bőrfehérítő krémjeit – ha ez nem történik meg, akkor az Unilever nem hirdet többet a lapban.
Állítása szerint a cég White Beauty termékei körül kialakult szerkesztőségi vita miatt hagyott fel az újságírással. Egy szépségkirálynő pedig majdnem elveszítette a koronát, miután nem volt hajlandó bőrfehérítő termékeket reklámozni – a verseny fő szponzora ugyanis egy helyi, bőrfehérítő kozmetikumokkal foglalkozó cég.
A bőrfehérítő kozmetikai termékek körüli botrány a közelmúltban, a George Floyd halála nyomán megerősödő Black Lives Matter mozgalom kapcsán robbant ki: a Johnson & Johnson és a L’Oréal és az is bejelentették, hogy nem forgalmaznak ezentúl bőrfehérítő kozmetikumokat, az Unilever ilyen termékeinek betiltásáért pedig petíciót indítottak.
Az eset kapcsán kialakult nyomás hatására az Unilever végül június végén "átmárkázta" a terméket, és ezentúl Glow and Lovely néven kerül forgalomba.