A cég vezérigazgatója, Váradi József szerint átrendeződés várható a légitársaságok piacán.
Márciusban még nem tervezett leépítéseket a Wizz Air, végül azonban mégis megváltak az állomány csaknem ötödétől, mondta el a cég vezérigazgatója az Indexnek. Váradi József szerint a körülményekre kellett reagálniuk, de hamarosan új gépeket vesznek és jövő évtől újra fel- vagy visszavesznek munkatársakat.
A mostani alacsonyabb kereslet miatt a jelenlegi hálózaton csökkentik a kapacitásaikat, ugyanazokat az útvonalakat egyes helyeken ritkábban repülik, így új bázisokra tudják átcsoportosítani a jelenlegi erőforrásaikat is, mondta a vezérigazgató a portálnak. Arra kérdésre, hogy miért válnak meg repülőgépektől, ha közben vesznek is újakat, Váradi elmondta, hogy teljesen új gépek érkeznek a flottájukba a régiek helyett. Minél fiatalabb ugyanis egy flotta, annál hatékonyabban lehet üzemeltetni.
Váradi szerint van lehetőség újratárgyalni a repterekkel meglévő megállapodásokat, mivel nagyon kevés légitársaság tud további kapacitásokat biztosítani, úgy látja, hogy mivel ők továbbra is növekedésben gondolkoznak, a járataik értéke felértékelődött.
A vezérigazgató elmondta, hogy a működés leállítása új problémákat szül, ezért is vállaltak például új típusú megbízásokat, mint az egészségügyi felszerelések szállítása vagy a különböző állampolgárok állami hazaszállítása. Magyarországra 120 egészségügyi eszközöket szállító járatuk volt például a menetrend szerinti járatok mellett.
„Óriási bizonytalanság volt ebben az időszakban. Még ha be is lehetett valahova repülni, akkor az utasoknak lehet, hogy karanténba kellett vonulniuk. Vagy épp minden be volt zárva, tehát értelmetlenné vált odamenni. A gépek töltöttsége nem volt vészes, 65-70 százalékos volt papíron, de ezért nagyon sok utas nem jelent meg a jegyével. Áprilisban az utasok 70-80 százaléka így tett, mostanában ez az arány már csak 30 százalék körüli. Javul a helyzet, mostanában a normál heti bevételünk 40 százalékát érjük el. Ez ezelőtt hat héttel még csak öt százalék volt.
– mondta Váradi.
A piaci konszolidáció szempontjából a következő fél-egy év lesz igazán érdekes a vezérigazgató szerint, a most kimentett légitársaságok rákényszerülnek arra is, hogy jelentősen, 25-30 százalékkal csökkentsék a kapacitásaikat, emiatt is komoly átrendeződés várható.
Számítottak valamilyen típusú válságra 10-12 éves időtávon, hiszen a gazdaság ciklusokon keresztül fejlődik, a mostanit úgy akarják kihasználni, hogy új pozíciókat építenek ki, új bázisokat hoznak létre, a milánóit, lárnakait és tiranait be is jelentették.
Szerinte a Wizz Airrel együtt csak két-három légitársaság nincs épp technikailag csődben Európában, nincs érdemi különbség az USA-hoz képest.