A külföldi foglalásokat szinte mind lemondták, a magyaroknak pedig nincs pénzük hosszabb hajóutakra. A programra 4,6 milliárd forint közpénzt költöttek.
Nem indul biztatóan az összesen 4,6 milliárd forint közpénzből útnak indított állami nyaralóhajó-program a Népszava keddi cikke szerint. Azt írják, hogy a tavaly és az idén beszerzett Nicols Estivale típusú, hat-tíz személyes lakóhajók javarészt üresen vesztegelnek majd a tiszai kikötőkben, amelyek közül ráadásul a kiskörei a meghosszabbított átadási határidőre sem készült még el.
A Népszava arról is ír, hogy a külföldi foglalásokat szinte mind lemondták, a hazai vendégek pedig az eddigi tapasztalatok szerint legfeljebb egy-két napos élménytúrára neveznének be, ugyanis a hosszabb hajózás több ezer eurós árát nem az itthoniak pénztárcájához szabták. “Ettől még lehet később jó üzlet az állami lakóhajó-program, de az idei év, és a koronavírus-járvány megmutatta, miért és mennyire sérülékeny befektetés a közpénzből finanszírozott luxusturizmus” – fogalmaznak.
A lap kérdezte a flottát üzemeltető MAHARTOT, hogy mekkora bevételt terveztek a hajóbérlésekből 2020-ra, de erre nem válaszoltak. Azt viszont megírták, hogy azért remélik, ennek jó része a nehézségek ellenére is befolyik majd a kasszába. Az újság Révész Máriusz aktív turizmusért felelős kormánybiztost is megszólaltatta, ő azt mondta,
akciókkal próbálják majd a magyarok számára is vonzóvá és elérhetővé tenni a nyaralóhajózást.
Ami egyébként az árakat illeti: listaáron hat személynek heti 2876 euróért, azaz mintegy egymillió forintért lehet bérelni hajókat. Bár bevezetik az egynapos bérlés lehetőségét, a Népszava szerint így is drága mulatság ez, különösen a 350 forintos euróárfolyam mellett.
(Kiemelt képünk illusztráció.)