A több százmilliós üzlet felkeltheti a kormányközeli médiacégek érdeklődését is.
Központosítanák a fővárosi önkormányzati cégek marketingköltéseit, közben felfrissítenék Budapest arculatát is – értesült a Népszava. A lap szerint a fővárosi önkormányzatnál abban bíznak, hogy az eddigieknél átláthatóbban, költséghatékonyabban, nagyobb profizmussal szervezhetik meg így a fővárosi önkormányzat cégeinek több százmilliós reklámköltéseit. A közös médiatervezésbe és -vásárlásba, az egységes marketingstratégia kidolgozásába és megvalósításába a fővárosi gazdasági társaságok vezetőségét is bevonnák.
A közös beszerzésre pályázatot írnak majd ki – válaszolta a lap kérdéseire a fővárosi önkormányzat, de ennél többet csak akkor kívánnak elárulni a központosításról, amikor a munka a jelenleginél előrehaladottabb fázisba ér, ami a járvány utáni időkre várható.
Rényi Ádám, a fővárosi önkormányzat kommunikációs igazgatója tagadta, hogy egyetlen nagy sajtóosztály felállítására készülnének.
A lapnak az egyik fővárosi cég név nélkül nyilatkozó médiamunkatársa arról beszélt, ő abban lát rációt, hogy a médiavásárlást egyben intézze a fővárosi önkormányzat. Ez szerinte olcsóbb, átláthatóbb és jól tervezhető lehetne. Ugyanakkor attól tart, hogy egy ilyen volumenű munkára már rámozdulnának a NER médiacégei is, így a fővárosi százmilliók is a kormánypárt gazdasági holdudvarát gyarapítanák.
Ami az arculatot illeti, a Népszava azt írja, a Budapesti Városarculati Nonprofit (BVA) Kft. április elején nyílt pályázatot hirdetett a főváros új arculatának, vizuális megjelenésének felfrissítésére. A pályázat célja egy olyan „ernyődesign” kialakítása, amely a főváros kezelésébe tartozó összes cég esetében alkalmazható.