Vállalkozás MTI/hvg.hu 2020. február. 18. 12:35

Másfél milliárd után csurran még 250 millió Mészároséknak a sédi csatornából

Újabb megbízást nyert el Mészáros Lőrinc családi kft.-je a a Séd-Nádor-Gaja vízrendszerhez kapcsolódó beruházásnál, aminek egyébként a teljes rehabilitációját a cég végzi. 2014-ben még Simicska Lajos Közgépe dolgozott a projekten.

A Balaton-felvidéken folyó Séd-Nádor elkerülő csatorna helyreállításánál a mederrendezési és műtárgyépítési feladatokat az Opus Global Nyrt.-hez tartozó Mészáros és Mészáros Kft. végezheti mintegy 251 millió forintból – közölte az Opus Global Nyrt.

A közlemény szerint a Séd-Nádor vízfolyást a Bakony hegység északi részén, a Herend térségében fakadó karsztforrások táplálják. A vízfolyás Séd része Veszprémen keresztül húzódik délkeleti irányba, az ősi duzzasztótól lefelé pedig már Nádor-csatorna néven halad tovább. A Séd-Nádor vízfolyás környezeti kárainak felszámolása 2009-ben indult, a munkálatokat a balatonfűzfői Nitrokémia Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Zrt. végzi.

A Mészáros és Mészárosnak nem ez az első megbízása a Séd-Nádor-Gaja vízrendszer kapcsán. A cég nyerte el 2018 közepén az egész vízrendszer rehabilitációjának tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést. A megbízást 1,54 milliárd forintért vállalták, a kikiáltási ár 1,35 milliárd forint volt.

Egyébként a Séd-Nádor-csatorna kármentesítésén 2014-ben még Simicska Lajos ex-Fidesz-közeli oligarcha Közgép Zrt-je dolgozott a Terra-log Kft.-vel közösen. A Magyar Narancs helyi forrásoktól úgy értesült, a kotrógépek közül többet az Orbán család valamelyik vállalkozásától bérelték a kivitelezők, és a munkaterülethez vezető utak járhatóvá tételéhez szükséges kövek egy része is Gántról, az egyik Orbán-bányából származhatott. Igaz, mindez még a G-nap előtt volt.

Mészárosék bicskája beletört a Duna medrébe Komáromnál

440 millió forinttal drágult az új komáromi Duna-híd, mert az egyik pillér építéséhez szükséges pallókat elsőre nem sikerült elég mélyre leverni. A hidat Mészáros Lőrinc cége építi konzorciumban, jelen állás szerint 2020. május végére fog elkészülni.