Másfél év telt el azóta, hogy felmondta az elektronikus jegyrendszer szállítói szerződését, ám a Budapesti Közlekedési Központ még a perindításig se jutott el a hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann ellen.
Jogi szakértők szerint kevés esély van arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) visszaszerezze azoknak a rendszerelemeknek az ellenértékét, amelyeket átvett és tesztelésre visszaadott az e-jegyrendszer működtetéséhez szükséges hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann-nak (SB) – írja a Népszava.
Pert azóta sem tudott indítani a közlekedési cég, pedig a választott bíróság előtti eljárás akár kettő-négy évig is húzódhat. Ez idő alatt teljesen elértéktelenednek azok a nagy értékű, a BKK tulajdonában lévő eszközök is, amelyek a szerződés felmondása után az SB-nél maradt.
Ráadásul a szerződés furcsa módosításai miatt az SB jogosan követelheti azoknak a termékeknek az árát is, amelyeket át sem vett a BKK.
A soha be nem indított, későbbi felhasználásra alkalmatlan rendszer az összes költséggel együtt már 10,6 milliárd forintba került, ebből a BKK 7,6 milliárdot már kifizetett a szerződés felmondásának jogosságát vitató SB-nek, amely további 6,7 milliárd forintot követel.
A Népszava megjegyzi: a beruházással sokan jól jártak, ügyvédek 215, szakértők pedig 906 millió forintot kaszáltak.