Itthon hvg.hu 2019. november. 19. 13:14

Vitézy utódjára tolja a félresikerült elektronikus jegyrendszert

A BKK volt vezérigazgatója szerint utódja kötött rossz szerződést a kivitelezővel.

A G7 kedden írt a fővárosi e-jegyrendszeréről, amiért összesen 7,4 milliárd forintot fizetett ki a BKK a német Scheidt & Bachmann-nak (S&B), és ami igazából soha nem működött. A szerződését egy éve fel is mondták. A portál cikkében megemlíti Vitézy Dávidot, aki annak idején aláírta a szerződést a német céggel. A BKK volt vezérigazgatója a Facebookon reagált a G7 cikkére.

"A budapesti elektronikus jegyrendszer, a Rigó megvalósítására szóló szerződést 5 éve, 2014. október 8-án írtam alá. A szerződés megkötésére hosszú évek munkája és egy nyílt, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) felügyeletével zajló nemzetközi tender, majd az azt követő szigorú, mindenre kiterjedő városházi és EBRD-s jóváhagyási folyamat után került sor a Városházán. Valótlan az az állítás, hogy az eredeti szerződés szerint a vállalkozó egy nem működő rendszerért vagy csak az elvárások részleges teljesítéséért (pl. önmagában nem működőképes hardverek, kapuk, jegykezelők szállításáért) is kaphatott volna pénzt – ilyet nyilvánvalóan nem írtam volna alá" – áll a bejegyzésben.

Vitézy azt írja, hogy azt a szerződésmódosítást, amely lehetővé tette, hogy a „nem igazoltan működőképes, nem tesztelt eszközökért” is számlázzon a cég, 2015 nyarán született, és a későbbi vezérigazgató, Dabóczi Kálmán írta alá.

Ennek a módosításnak lett az eredménye, hogy végül a BKK milliárdokat fizetett ki működő rendszer nélkül. Többek között ez az igen kétséges körülmények között született dokumentum is vezethetett ahhoz, hogy Tarlós István korábbi főpolgármester büntetőfeljelentést is tett az ügyben. Az online fizetést, bankkártyás utazást, teljesen digitális jegyváltást és ellenőrzést lehetővé tevő rendszernek a szerződés szerint 2017-re kellett volna elkészülnie, ezzel összhangban a hitel törlesztése is ekkori kezdéssel volt tervezve.

Vitézy azt közölte, hogy Dabóczi eltávolította a projekt vezetőjét, majd távozott a teljes, a jegyrendszer bevezetésén és előkészítésén addig dolgozó profi csapat a BKK-ból, ezért nem tud felelősséget vállalni a félresikerült projektért.

Hirdetés