Vállalkozás hvg.hu 2019. november. 25. 10:19

16,2 milliárd dollárért kelt el a Tiffany

Az ügylet lezárására várhatóan 2020 közepén kerülhet sor.

Ahogy arra számítani lehetett, a francia LVMH-csoport megvásárolta az amerikai Tiffany & Co.-t – írja a francia Le Monde. A lap írása szerint az üzlet végül 16,2 milliárd dollárért, azaz körülbelül 14,7 milliárd euróért köttetett meg, ami közel 4600 milliárd forintnak felel meg. Az ügylet tervét mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta. A kivásárlási ajánlatot a Tiffany részvényeseinek még jóvá kell hagyniuk, az akvizíció lezárására a részvényesek beleegyezése és a szokásos felügyeleti engedélyek függvényében a jövő év közepén kerülhet sor.

Október végén a francia cég 120 dollárt ajánlott minden egyes részvényért, akkor a Tiffany azt közölte, hogy ismerkedik az ajánlattal, és rövidesen választ ad. Az LVMH (amely a Louis Vuitton és a Moet Hennessy összeolvadásából jött létre) közel egy hónapig várt, majd részvényenként csaknem 130 dollárra emelte vételi ajánlatát, amivel 15,8 milliárd dollárra árazta be Tiffanyt. A Financial Times később úgy értesült az ügyre rálátó forrásokból, hogy a vételár részvényenként 135 dollár lehet – vagyis a teljes üzlet értéke 16,7 milliárd dollár, ami jelenlegi árfolyamon több mint 5 ezer milliárd forint.

A 182 éves múltra visszatekintő amerikai Tiffany ékszeripari vállalat megvásárlása a francia LVMH konszern eddigi legnagyobb akvizíciója. Az 1837-ben Charles Lewis Tiffany által egy manhattani ékszerüzletként alapított Tiffany & Co. vállalat 14 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből 5 ezer ékszerkészítő szakembert. A vállalat világszerte több mint háromszáz ékszerüzlettel rendelkezik. A 2017-es pénzügyi évben 4 milliárd dollár bevétel mellett 721 millió dollár működési eredményt ért el és 446 millió dollár nyereségre tett szert.

A világszerte 145 ezer alkalmazottat foglalkoztató francia LVMH a 2018-as pénzügyi évben 46,8 milliárd euró értékesítési árbevétel után 10,0 milliárd euró működési eredményt ért el és 6,3 milliárd euró nyereségre tett szert.

Az LVMH márkák tucatjait, a Louis Vuitton táskák mellett például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát egyesíti. Az LVMH a világ 70 országában csaknem 4590 boltot működtet, alkalmazottjainak száma megközelíti a 156 ezret.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.