Megszűnik a műszaki termékek értékesítése, kisebb lesz az eladótér, és egyre több területet adnak bérbe – így reagál a Tesco a piaci változásokra.
Látványos változásokat és nagy átalakításokat ígért a Tesco közép-európai vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjújában. Matt Simister arról beszélt: a nagyobb alapterületű hipermarketek helyett egyre többen szeretnek kisebb üzletekben vásárolni, erre kell a cégnek reagálnia.
Így aztán megszüntetik a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését, lecsökkentik az eladóteret, és a felszabadult helyet divatmárkákat árusító üzleteknek, pénzváltónak, éttermeknek, gyógyszertáraknak vagy épp a postának adják bérbe. Ez a vásárlók számára is jobb hatékonyságot jelenthet, és a üzemeltetés is gazdaságosabb lehet – magyarázta.
Mint mondta, elég magas arány az, hogy most a magyar lakosság 75 százalékát elérik, emiatt nem újabb áruháznyitásokra van szükség, hanem arra, hogy a meglévő eladótereket fejlesszék.