Újra piacra dobják az egykori Piszke Papírgyár ismert márkáit.
A Nárcisz, a Crepto és a Szilvia márkával tér vissza a boltokba a Magyar Piszke Papír Kft. - közölte a cég, amelynek alapító ügyvezetője, Bodrogai Ferenc vásárolta meg a márkaneveket a nagymúltú Piszke Papírgyár felszámolása során.
Bodrogai 27 évig dolgozott a Piszke Papírgyárnál, amelynek a privatizációt megelőzően a kereskedelmi vezetője is volt. A Piszke Papírgyár végül a privatizációkor görög tulajdonosok kezébe került, majd csődbe ment, Bodrogai pedig saját vállalkozásba kezdett, megalapította a Forrest Papírt, amelyet három éve végül az olasz Sofidel cégnek adott el.
Az adásvételkor kötött hároméves, a lakossági üzletágra vonatkozó moratórium márciusban járt le, Bodrogai pedig ezután új cégbe kezdett, a Világgazdaság nemrég arról írt, hogy Nord-Paper Kft. néven megvette a Nárcisz, Crepto és Szilvia márkaneveket, majd a cég nevét Magyar Piszke Papír Kft.-re változtatta, ennek nevében fogja most ismét piacra dobni az ismert termékeket.
Ráadásul a csomagoláson is változtatni fognak, ugyanis a cég közleménye szerint környezetvédő
műanyagmentes, papírdobozos csomagolásban is elindítják a Creptót és a Szilviát a piacon.
Bodrogai szerint ugyanis egyre nő az igény a környezeti szempontból fenntartható termékek iránt, az üdítő italok után pedig a higiéniai papírok csomagolása jelenti fajlagosan a második legnagyobb veszélyt a környezetre. A cég számításai szerint egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel, ha pedig kiterítenénk azt a műanyag mennyiséget, amit a magyar lakosság csak a toalettpapír csomagolásával egy évben megtermel, lefedhetnénk vele Budakalászt.
A cég a Dunapackkal együttműködésben készítteti a papírdobozait, amelyek újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagokból készülnek majd, a papírcsomagolást pedig a lehető legkevesebb alapanyagból igyekeznek megoldani. A tekercseken emellett még több hasznos papír lesz: egy tekercsen 250 lap lesz, míg a hagyományos termékeken átlagosan csak 150.
A kartondobozos Crepto Inspiratívban 36 ilyen tekercs WC-papír lesz, a Szilvia Inspiratívban pedig 18 tekercsnyi kéztörlő. A dobozokon "Ökologikus megoldás" embléma is szerepel majd.