Vállalkozás hvg.hu 2019. május. 02. 14:41

Vélhetően soha nem térül meg a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása

A kormány ráadásul azoknak a beruházásoknak a hasznosulását is veszélyezteti, amelyekre az elmúlt másfél évtizedben egyenként is több tízmilliárd forintot költött Magyarország.

Lehet, hogy soha nem térül meg a Budapest–Belgrád-vasútvonal rekonstrukciója, a 750 milliárd forintos költség egy része viszont már biztosan a miniszterelnök barátjáé lesz

A Mészáros Lőrinc családja által irányított RM International Zrt.-t 2017. november 23-án alapították, másnap a MÁV kínaiakkal közös cége, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. kiírta a tendert a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal fejlesztésére, amelyen 2019 áprilisában éppen az a kínai konzorcium győzedelmeskedett, amelybe az RM Internationalt is bevonták.

Takács László közlekedésmérnök szerint a kormány magyarázata, hogy a görögországi kikötőből a jelenleginél jóval több áru érkezhet Magyarországon át Európába, ha felújítják a vasutat, gyenge lábakon áll. A Pireusztól Soroksárig vezető sínpár 1464 kilométer, és ebből mindössze 350 kilométeren száguldhatnának 160 kilométeres óránkénti sebességgel a konténerek. Azt is csak addig, amíg a polgármesterek el nem érik, hogy lakott területen lassítsanak a masiniszták.

További részletek az e heti HVG-ben.  

HVG
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.