Az újvidéki tragédia miatt később indul a közlekedés a Szabadka–Belgrád-vasútvonalon
A Budapest–Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszán már vasárnap elindultak volna a gyorsvonatok.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszán már vasárnap elindultak volna a gyorsvonatok.
A miniszter arról is beszélt, hiába felügyeli a Budapest–Belgrád vasútvonal építését, nincs köze ahhoz, hogy ahhoz épp a miniszterelnök apjától rendeltek követ.
Magyarországon a kormány a minap megnyeste annak a vasúti beruházásnak a költségvetését, amelynek a szerbiai szakaszán 14 ember halálát okozta a hasonló önkényeskedés. Pedig korábban még szükségesnek tartották „a leromlott műszaki állapotú” állomásépületek felújítását, amit most mégsem finanszíroznak.
Egy szerb mozgalom szerint túlárazottak az állami projektek, a munkákat pályáztatás nélkül, törvénysértő módon adják oda a kivitelezőknek, ezért feljelentették a kormány több tagját is.
A miniszterelnök unokaöccse, Orbán Dávid nevére titokzatos új cég került.
Tizennégyen vesztették életüket a pénteki balesetben, amikor leomlott az újvidéki vasútállomás szerkezete Szerbiában. Alekszandar Vucsics elnök a politikai és büntetőjogi felelősök felkutatását követelte.
Többszörösen felülmúlja a Belgrád-Budapest vasútépítésre is követ szállító Dolomit Kft. az ágazat legjobban futó cégeinek átlagát, ha a nyereségarányt nézzük. Orbán Győző többi cége nem ilyen sikeres.
A szerb elnök arról is beszélt, hogy november 24-én átadják a Budapest–Belgrád vasútvonalat.
Tíz kilométert kellett kerülniük egy kiskőrösi vasúti átkelőnél az arra tartó embereknek azért, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc megtekinthesse és felavathassa a Budapest–Belgrád-vasút helyi szakaszánál az utolsó sínszál lerakását. A közpénzből és állami hitelből zajló beruházás eseményére nemcsak az állampolgárokat, de a független sajtót sem engedték be.
Kész a Budapesten kívüli szakasz vágányépítése.
Az Orbán család bányájából szállítják az építőanyagot a milliárdos – és még egyre dráguló – Budapest–Belgrád-vasút építéséhez – írja a 444.hu. A lap emlékeztet: a miniszterelnök úgy reklámozta az eddigi legnagyobb magyar vasútépítési projektet, hogy az kínai együttműködéssel „win–win, győztes–győztes” beruházás lesz – ezek szerint a családjának biztosan. A megrendelést a családi barát, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cég adta le.