Vállalkozás hvg.hu 2019. április. 16. 16:54

Egymással versengve adakoznak a francia top cégek a Notre-Dame újjáépítésére

A 200 millió eurós adomány eddig a legtöbb.

Már most több mint 600 millió euró gyűlt össze a francia vállalatok és üzletemberek adományaiból a hétfőn leégett Notre-Dame felújításárta - írja a Les Échos.

Korábban beszámoltunk arról, hogy a Total energiavállalat 100 millió eurót ajánlott fel, de a francia tőzsdei cégek mintha versenyeznének, hogy ki adakozik többet: Franciaország leggazdagabb embere, Bernard Arnault 200 millió eurót ígért a család, illetve a cégbirodalom zászlóshajója, az LVMH luxusipari csoport nevében, Salma Hayek férje, a francia milliárdos Francois-Henri Pinault 100 millió eurót ajánlott fel az újjáépítésre, a L'Oréal-tulajdonos Bettencourt-Myers-család pedig szintén 200 millió euróval szállna be az újjáépítésbe.

A francia top cégek 600 millió eurója mellett a párizsi főpolgármesteri hivatal 50 millió eurót ajánlott fel, a Párizs környéki Ile-de-France régió 10 milliót, de 10 millió euróval száll be a Bouygues telefontársaság is.

A francia pénzverde úgy döntött, újranyomja a 2013-ban kiadott Notre-Dame-emlékérmét, a bevételeket pedig szintén a székesegyház felújítására fogják utalni.

Franciaországon kívül azonban a világ is megmozdult a templom újjáépítéséért: Tarlós István Budapest nevében egy közelebbről meg nem nevezett összeget ajánlott fel, Szeged és Székesfehérvár 10-10 ezer eurót, a Mazsihisz pedig ezer eurót. 

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.