A csökkenő hallgatói létszám miatt vannak működési problémái több karnak, ezért szükség van arra, hogy reklámra költsenek – magyarázta a kancellár.
Reagált az ELTE a hírre, hogy ebben a tanévben eddig 51 millió forintot költöttek kommunikációra és reklámra. Az egyetemnek kizárólagos szerződése van a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. által alkotott konzorciummal – ez a két cég készíti a kormányzati kampányok nagy részét is. Az egyetemen eközben karonként 250 millió forint megszorításra van szükség, eddig 64 dolgozótól váltak meg.
Scheuer Gyula kancellár úgy válaszolt erre: az ELTE egyes karainak működési problémái „jelentős mértékben az egyre csökkenő hallgatói létszámból fakadnak”, ezért ezekre a karokra, valamint az új képzésekre próbálnak megnyerni a kommunikációval minél többeket. Azt is hozzátette: az ELTE kommunikációs költségei hazai felsőoktatási összehasonlításban szerények, a nemzetközi összehasonlításban pedig elenyészőek.