Vállalkozás hvg.hu 2019. február. 19. 16:23

40 százalékkal drágult az egyik nagy budapesti buszpályaudvar tervezése

A csepeli polgármester utólag kérte, hogy a megállók fedettek legyenek, ráadásul még egy plusz zöldfalat is be kellett iktatni, ezért megdrágult a Szent Imre téri buszpályaudvar áttervezése.

40 százalékkal drágult a csepeli városközpont, a Szent Imre téri buszpályaudvar elköltöztetésének tervezése – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A projekt gazdája a BKK, a megbízást a Főmterv nyerte el 56,4 millió forintért, ez most 79,9 millió forintra drágult. Két oka van az áremelkedésnek:

  • A polgármester utólag fedett buszmegállókat kért;
  • Az új építési szabályzat nincs tekintettel a tervekre, ezért az autóbusz-pályaudvarra utólag kellett betervezni egy zöldfalat, különben nem lenne meg a 10 százalékos zöldfelületi arány.

Mindez a BKK saját szavaival: „Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzatának polgármestere, Borbély Lénárd 2018 november 8-i levelében a „Csepel városközpont és autóbuszállomások tervezése” tárgyú projekt kapcsán azzal kereste meg a BKK-t, hogy az eredeti „Műszaki diszpozíció”-tól eltérően, a tervezett autóbusz-végállomáson az utasforgalmi peronok és a főbb gyalogos útvonalak az utazóközönség színvonalas kiszolgálásának biztosítása érdekében kerüljenek lefedésre. Megrendelő és Vállalkozó számára ezen igény nem volt ismert, a szükséges tervek elkészítésére csak pótmunka keretében kerülhetett sor. 2018. december 1. napján hatályba lépett új Csepeli Építési Szabályzat (24/2018. (X.26) sz. önkormányzati rendelet) szerint biztosítandó zöldfelületi arány csak zöldfal kialakításával lehetséges, ennek megterveztetése szintén csak pótmunka keretében kerülhetett sor.

Egyébként a BKK eredetileg 115 millió forintot szánt a projektre, ebben a keretben az áremelkedéssel együtt is bőven benne vannak.

A csepeli önkormányzat képviselőtestülete 2017 nyarán hatalmazta fel a polgármestert a buszpályaudvar áthelyezésének megtervezéséről szóló, és a BKK Zrt.-vel kötendő együttműködési megállapodás aláírására. „A hatalmas betonpályát azonban nem beépíteni szándékozik az önkormányzat: itt is inkább a parkosítás javítana a környéken élők életminőségén. Erről ugyanakkor a polgármester a csepeliek véleménye alapján hozná meg a végső döntést” – írta a csepel.hu.

Az, hogy valamit kezdeni kellene a Csepel városközpontjában éktelenkedő buszpályaudvarral, már hosszú évek óta napirenden van, készült is több terv a terület rendezéséről. Felmerült többek közt, hogy a buszvégállomást szétdobnák a környező utcákba, a helyére pedig bevásárlóközpontot építenek. Olyan változat is volt, hogy a végállomás maradna, és fölé épülne pláza.

A Szent Imre tér Budapest egyik legfontosabb közlekedési csomópontja, ugyanis itt ér össze Csepel és a főváros belső részének közlekedése, így nagy ingázó forgalmat bonyolít.

hvg360 Keresztes Imre 2024. november. 29. 16:30

Kiejtheti a diplomáciai körforgásból Netanjahut a hágai elfogatóparancs, hiába ítélte el azt az USA és sok más ország

A Benjamin Netanjahu kormányfő elleni jogi fenyegetettség korlátok közé szorítja Izraelt. Még akkor is, ha az ICC által háborús bűnök miatt kiadott letartóztatási parancsot több állam – köztük Magyarország – elítélte. Közben odahaza korrupciós ügyének újabb felvonásával szembesül az izraeli miniszterelnök.