Vállalkozás hvg.hu 2018. augusztus. 27. 16:07

Szabálytalanul végzett adategyeztetést, 40 milliót fizethet a Vodafone

A szolgáltató nem hívta fel újra az ügyfeleket, hanem a korábbi adatok felhasználásával tudta le a feladatát.

Újabb adategyeztetést kénytelen végrehajtani a Vodafone, miután tavaly nem megfelelően teljesítette a feladatot: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerint a szolgáltató nem kereste meg az ügyfeleket az adategyeztetéshez, hanem a nyilvántartásban szereplő korábbi adatok alapján tudta le a dolgot, az NMHH ezért 40 milliós bírságot szabott ki a vállalatra. A szolgáltató fellebbezett a hatóság júniusi döntése ellen, amelyet azonban a másodfokú hatóság – néhány apróbb módosítással – augusztus 24-én helybenhagyott.

A hatóság közleménye szerint a Vodafone az ügyfelek egyharmadánál végezte szabálytalanul az egyeztetést, ráadásul a nem egyeztetett SIM-kártyákat is csak a határidő lejárta után egy héttel kapcsolta le.

Az NMHH szerint a többi szolgáltató szabályosan végezte el a kötelező adategyeztetést. A hatóság az összes céget megvizsgálta: a Telenor Zrt.-nél mindent rendben találtak, a Magyar Telekom Nyrt. pedig eleget tett a hatósági felhívásban foglaltaknak, így bírság kiszabása nélkül zárult az ügye.

Az NMHH közleményére a Vodafone annak közlésével reagált, hogy a 2018. május 15-én kiszabott bírságot a 2017. július 1-i feltöltőkártyás adategyeztetési eljárás miatt kapták. Szerintünk az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kérnek. Az érintett ügyfeleknek pedig "a normál, folyamatban lévő feltöltőkártyás egyeztetésen kívül nem lesz szükséges jelenleg további adategyeztetés".

Az esetet magyarázva a cég azt állítja, a jogértelmezésük szerint helyes eljárást alkalmaztak, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit."

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.