Vállalkozás hvg.hu 2018. június. 29. 10:26

Kirúgták az ügyfélszolgálatost, mert nem volt elég készséges a főnök rokonával

A Párizs környéki Montesson település egyik SFR ügyfélszolgálatán, délután hat óra körül nagy volt a forgalom (az SFR Franciaország egyik vezető telekommunikációs óriáscége).

Amikor a sor egy háromfős társasághoz ért, a kis kompániát láthatóan vezető fiatal hölgy szívességet kért. Azt mondta, hogy ő is a cég alkalmazottja, és kérte az eladót, hogy készítsen másolatot az adóbevallási dokumentációjáról. Ez nem két oldal, hanem több tucat. Az alkalmazott megtette a szívességet. Ezután a hölgy a társaságában lévő másik személy hasonlóan vaskos irathalmazának a lemásolását kérte. Erre az alkalmazott azt mondta: szívesen megtenné, de ezzel veszélyeztetné a sorban álló fizető kliensek kiszolgálását. Nem csak az idejüket rabolná, de még a papírt is elfogyasztaná. Erre a nő felkiáltott:

Maga nem tudja, kivel beszél, én az SFR vezérigazgató Armando Pereira nővére vagyok, és garantálom, hogy problémai lesznek

És lettek is. Nem sokkal később, a Le Figaro által csak Steevy keresztnéven említett alkalmazottat elbocsátották. Az indok: udvariatlan, durva viselkedés egy kollégával. Az esetnek azonban több független szemtanúja is volt. Ők a 20 minutes című francia portálnak azt nyilatkozták, hogy az alkalmazott nagyon higgadt és udvarias volt, a szívességet kérő, sőt követelő hölggyel szemben, akinek a végső érve az volt, hogy ő a főnök közeli rokona.

A Le Figarónak az elbocsátást firtató kérdésére az SFR kommunikációs felelőse csak annyit válaszolt: „rendeztünk egy vállalaton belüli problémát, ez a mi belügyünk, erről nem nyilatkozunk”. A Le Figaro által megkeresett munkaügyi jogász viszont azt mondja, hogy a kirúgott alkalmazott fellebbezését aligha fogja elutasítani a francia munkaügyi bíróság. Persze ez csak egy szakvélemény, miközben a francia vállalati kultúrát is még nagyon erősen befolyásolják a régi világból örökölt szinte feudális reflexek. A végső döntésnek, akár így, akár úgy, lesz hatása a hasonló, jövőbeni vállalaton belüli konfliktusok megítélésére.