A három nagy német lánc közös levélben kérte az állami szervek segítségét; miközben ők nagy hangsúlyt fektetnek a fogyasztóvédelmi és egészségügyi előírások betartására, a netes kereskedőket, pl. az Amazont vagy E-bay-t senki sem ellenőrzi, és a felelősséget is könnyen elhárítják azzal, hogy ők csak közvetítők.
Szigorúbb ellenőrzést követel az internetes áruházakban forgalmazott kozmetikai termékekre vonatkozóan a három nagy németországi drogérialánc, a Rossmann, a DM és a Douglas – írta a Privátbankár.
Az Amazon vagy az eBay felületén forgalmazott termékek gyártóinak székhelye többnyire nem is Európában van, és gyakran olyam produktumokat árulnak, melyeket Németországban tiltanak. A külföldi eladóknak semmilyen konzekvenciától nem kell tartaniuk, az internetes áruházak pedig, arra hivatkozva, hogy csak közvetítők, minden felelősséget hárítanak.
A három cég a német szövetségi kancellári hivatalnak, illetve a fogyasztóvédelemért és élelmiszer-biztonságért felelős minisztériumnak címezte a levelet. A versenyhátrányuk leküzdése érdekében a három lánc azt javasolja, tegyék felelőssé az internetes platformok üzemeletetőit is. Az Amazon és az eBay szerint ők folyamatosan vizsgálják, és el is távolítják a szabályokat megsértő hirdetéseket.
A Heise.de szerint az Amazon 100 legnépszerűbb kozmetikai terméke közül 24-et vizsgáltak, és csak kettő felelt meg a jogszabályoknak. A minisztérium internetes ellenőrzési részlegének vezetője szerint az internetes piac súlyosan el van hanyagolva a fogyasztóvédelemben. A Rossmann-nak egyébként lesz az Amazonnal közös online értékesítési platformja, illetve a Rossmann és a DM is be akar törni a kínai piaccal az Alibababán keresztül.