A svéd bútoróriás új hároméves stratégiájában az olcsóság lesz a prioritás.
A világ legnagyobb bútorkereskedője szerint az embereknek egyre kevesebb pénzük és szabadidejük lesz, ők pedig fel fognak készülni erre – írta a Bloomberg. A szokásos 5-10 éves tervciklusuk helyett most egy három évre szóló stratégiával állnak elő, mely jobban leköveti a gyors társadalmi változásokat. Az IKEA ügyvezetője, Jesper Brodin szerint az élettér is egyre kisebb lesz, mivel 2030-ra a világ lakosságának 60 százaléka nagyvárosokban fog élni.
Az IKEA egyre több üzletet nyit a városközpontokban, hogy könnyebben elérhető legyen, és kisebb bemutatótermeket is kialakítottak például Párizsban és Londonban. Brodin szerint az online rendelést és házhoz szállítást is fejleszteni fogják. A vállalat profitja az expanziós költségek és az Inter IKEA-nak eladott üzletrésszel kieső bevétel miatt 33 százalékot esett egy év alatt.