Vállalkozás hvg.hu 2018. április. 03. 14:14

Virtuális divatbemutatókkal szórja tele üzleteit a Zara

A megtekintésükhöz csak egy kiterjesztett valóság-appot kell letölteni.

Ráverhet a Zara konkurenseire új kiterjeszett valóság (augmented reality) appjával. Az ezredforduló környékén születettek számára várhatóan nagyon csábító lesz a szórakoztató AR-applikáció, melyet telefonjukra letöltve 120 Zara-boltban virtuális divatbemutatókon nézhetik meg a ruhákat – írta a Kosárérték.hu.

A Zara-termékeket viselő AR-modellek egy 7-12 másodperces bemutató erejéig a boltban elhelyezett szenzorok közelében és a kirakatban is feltűnnek, tehát akár már az utcáról is lehet használni az appot, sőt, akár meg is lehet vásárolni rajta keresztül a kinézett ruhákat, kiegészítőket.
Az április 18-tól működő funkció otthon is lehet használni; a kiszállított csomag tartalma mobilon felpróbáltatható a modellekkel, és azt is bemutatja, hogyan érdemes viselni az adott darabot.

A Zara a világ legnagyobb ruhakereskedő vállalata, a spanyol Inditex tagja, és ők voltak az elsők, akik nem évente kétszer, hanem hetente jelentettek meg új kollekciókat. A hírek szerint a közeljövőben legnagyobb riválisuk, a H&M is előrukkol egy fiatalokat célzó mobilos fejlesztéssel.
A Burberry egyébként tavaly szeptemberben készített kísértetiesen hasonló alkalmazást, a Rimmel és a Gap pedig olyan applikációkat fejlesztett ki, melyben virtuálisan fel lehet próbálni a sminket.

A legkomolyabb AR-alkalmazást egyébként az IKEA fejlesztette az Apple közreműködésével; a Place lehetővé teszi, hogy a kiválasztott IKEA-bútorokat bepróbáljuk a saját lakásunkba.