A Snap figyelmeztette a felhasználóit, hogy a celebek valójában nem a barátaik.
350 milliárd forinttal csökkent a tőzsdén a Snapchat piaci értéke, miután Kylie Jenner más piaci érdekek által vezérelve unalmában tweetelt egyet. Az ominózus két sor, mellyel 24,5 millió követőjének írt, így hangzott: „szóóóval más sem nyitotta ki még ma a Snapchat-et? Vagy csak én nem… ó, ez olyan szomorú”.
still love you tho snap ... my first love
— Kylie Jenner (@KylieJenner) 2018. február 21.
Szomorú bizony, a Snapchatnek legalábbis, mely fennállása óta a legrosszabb napját élte át a tőzsdén, hiszen a tweet után 1,3 milliárd dolláros értékvesztést könyvelt el – írta a Guardian. A tweet egyfajta pálfordulásként is értelmezhető, Jenner ugyanis a Snapchat-posztjainak köszönhetően emelkedett a celebritások közé. A tweet végére odaszúrta nosztalgikusan: „azért még mindig szeretlek snap… az első szerelmem”.
A Snapchaten nemrég komoly változásokat vezettek be, elmozdultak ugyanis attól a hagyományos üzenet/történet-típusú közösségi médiás jelenléttől, melyet eredetileg ők találtak ki, de a nagy ellenfél, az Instagram aratta le a babérjait. A két cég óriási küzdelmet folytat a celebek megszerzéséért – írta a BBC. A Snapchat újabban a fizetett tartalmak elhelyezésére koncentrál, ezzel kapcsolatban azonban 1,2 millió felhasználójuk nyújtott be petíciót; véleményük szerint nehezebben használható az új rendszer.
A cég egyelőre kitart amellett, hogy nemcsak a barátok közötti kommunikációt szeretnék segíteni, hanem „a fantasztikus tartalomgyártói (publisher) anyagok megjelenését is”, melyek eddig háttérbe szorultak. Evan Spiegel, a Snap társalapítója szerint az egyik tipikus panasz a petícióban az volt, hogy eddig a felhasználók úgy érezhették, a celebek a barátaik, és most már nem érzik őket annak. „Pontosan. Nem a barátaik – szólt Spiegel kijózanító válasza. – Számunkra épp az ilyen frusztrációk igazolják, hogy jól döntöttünk.”