Újabb veszélyes őrület indult év elején: fiatalok a közösségi médiában posztolgattak arról, ahogy épp mosószeres kapszulákat fogyasztanak. A Tide-ot áruló üzletek szigorítottak.
Valószínűleg a Tide-kapszulák „ínycsiklandó”, színes kinézete, puha tapintása inspirált egyes fogyasztókat arra, hogy megkóstolják őket: a neten olyan fotó is látható, ahol egy felhasználó pizzára sütötte rá a kapszulákat, másvalaki szusit csinált belőle, de akadtak olyanok, akik azt posztolták ki, amint épp ráharapnak egyre.
A mosószer természetesen maró hatású, többek között maradandóan károsíthatja a nyelőcsövet, tudatvesztést és szívmegállást okozhat, ezért minden dobozra ráírják a gyártók, hogy nem szabad lenyelni, és tartsuk elzárva a kisgyerekek elől.
Úgy látszik, ez a figyelmeztetés nem elég a mindenáron népszerűséget hajhászó közösségimédia-használóknak. A Tide-ot forgalmazó több angliai bolt most úgy döntött, átlátszó műanyag dobozokba zárják a polcokon a mosószert – írta a Mashable. A Tide gyártója, a Procter & Gamble szerint ez a boltok egyéni döntése volt. A lap több boltot is megkérdezett az elzárás okáról, egyesek nem nyilatkoztak, a Walmart pedig kifejezetten tagadta, hogy a mosószerevési challenge miatt döntöttek volna így.
y’all really joked around so much that tide put their tide pods in plastic boxes...smh pic.twitter.com/Z44efALcX5
— ㅤnavid (@NavidHasan_) 2018. január 13.